Followers

SETELAH SEKIAN LAMA

Wednesday, August 19, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

Nga5.25pm.. G2 101..

Ari ny kelas abis awal.. Jadi petang ny lepak bilik jek..
Sambil dengar lagu Raihan-Kasih Sayang..
N ad S.Jr yang nga tdo atas katil ak..
Ak lak nak kembali kepada dunia blog ketika kawan2 ak dh meninggalkannya..
[Ny sume akibat tengok blog Achap Juling...]

Sejak menjak masuk taun 3 ny, berat badan xtau nk cakap ah..
Perut ak dh naik sket.. Kulit ak lak cm gelap2 lagi..
Badan agak sengal2 + sakit2 tiap2 kali ak bangun pagi..
Kebiasaannya berpenat sebb program skang dh xd dh..

Kehidupan skang agak sonok dengan kehadiran bermcm ragam manusia..
Ad yang menyakitkan hati, ramai lagi yang menceriakan ak..
Yang buruk ditolak ketepi, yang baik i2 ak rapat2 kan..
Keriangan jelas terpancar pada wajah ak setiap kali hendk tdo..

Aras ak ceria dengan gelagat2 mereka yang pelbagai..
Sikap serta sifat yang 'open' membuatkan ak rasa senang..
Rasa sgt bersalah jika pintu ini dikunci..
Tidak pernah juga mahu menghalau walaupun kerap kali memerlukan privasi..

Jr2 08/09 juga masih memanggil ak 'abg'..
Tiap kali mendengar panggilan 'abg', perasaan ak sayu..
Sayu serta gembira pabila meraka sanggup memanggil lagi..
Ku sangka ianya akan hilang setelah habis tempoh.. Terbukti salah..

Kawan2 di fakulti tidak kurangnya membantu..
Kelas kembali ceria dengan kehadiran ak [hahahahah.. lantak ah, ny blog ak!! haha]
Jika tahun lepas ak terpaksa mendiamkan diri..
Tahun ini, ak lepaskan segala yang ak simpan selama ini..
Alhamdulillah, ak diterima didalam masy yang penuh ilmu di dada.. [kerdilnya diri ak]..

Mantan2 jaksa turut memainkan peranan sekarang..
Ad sahaja perkara yang mereka bincangkan..
Baik dari kelemahan sehinggalah kejayaan..
Baik mengutuk sehinggalah memuji..
Ak seronok melihat mereka terus memberikan pertolongan dikala ad yang memerlukan..

Adik beradik ak pula belum lagi keluar outing pada sem ini..
Masing2 bz dengan thesis + personal sendiri..
Tapi ikatan i2 tetap terjalin..
Kekangan masa sahajalah yang memisahkan kami dari bergelak tawa bersama..
Dan tidak akan pernah sekali putus wlpn rintangan melanda..

Adik2 ak?? Hahahaha.. Benda yang paling bes dlm idop ak..
Sush bila nk cakap sal dorang ny sume..
Ramai tapi ak ingat r which is which..
Bila dorang panggil ak jek, rasa cm sonok lak..
Korang xkn paham ah selagi korang lalui nye..

Sahabat ak?? Hik2..
Ny lagi sorang, makin lama ak rasa makin jauh..
Kadang langsung x sembang, apatah lagi nk salam dy..
Mungkin ak dh lalui banyak sngt benda, smpi ak lupakan dy kot..
Hurm.. Ap pon, dy tetap kawan ak yang paling ak sayang..
Biar lah ap org nk kata.. Tapi ak tetap sama spt dahulu..
Dh setahun rupanya lepas ak gado ngan dy.. Sedar x sedar ah..

Love lak?? Wee..
Ak nk kawen skang leh x?? Bes2..
Td terpikir nk kawen pakai jubah konvo.. Sure2 masuk paper ah..
Pastue buat terus kat UKM jadi kawan2 leh dtg terus makan..
Huahuahuahua.. Tapi nk bagi makan ap pastue?? Pasir??
Pkir balik ah..

Kawan2 sume..
Ramadhan dh nk menjelang dh..
Setan dh sah2 kena gari..
Jadi sama2 lah kita kawal nafsu..
Yang mana yang selalu buat senaman tangan, kurang2 kan.. I2 zuriat kita..
Yang mana tngn2 gatal suka merayap kat awek, kurang2kan.. I2 anak org..
Yang mana suka makan tyme siang, kurang2kan.. I2 tanggungjawab kita..
Yang mana suka tdo memanjang, kurang2kan.. Ini lah peluang terbaik..
Yang mana banyak dosa, kurang2kan.. Semoga kita memasuki syurgaNya..

Ak mintak maap kpd semua yang pernah ak buat salah..
Yang pernah ak kutuk + maki..
Yang pernah ak marah + tengking..
Ak hambaNya yang kerdil dan selalu mengikut emosi..
Ak akui kesilapan2 ak dan ak kesal dengannya..

Adik2 ak.. Abg2 ak.. Akak2 ak.. Kawan2 ak.. Jr2 ak.. S.Jr2 ak..
Ak mintak maap banyak2..
Andai ak perg pada bulan yang mulia ini, jgn lupakan ak..
Dan ampunilah dosa2 ak..
Slalu2 la melawat ak..

Kpd ahli keluarga ak..
Mintak maap sebb slalu x lik umah... Hik2..

Salam.. Sekian..
p/s- ak xtau nape ak happy ri ni...

2 comments:

Anonymous on August 20, 2009 at 4:14 PM

nice post...
anywy, thanx cz tlg mase progrm ngan dak2 1st year ritu. thanx a lootz...

Comment by fatin sulaiman on August 22, 2009 at 2:41 AM

nak bwat tambahan, pedulik ap aku ko kasik ke tak..muahahaha...

Bulan puasa ni, sila :

1- jangan tidur terus lepas berbuka dan kemudian komplen kenapa bulan puasa pun berat anda tak turun2.

2- inform saya dengan kadar segera mana2 bazaar ramadhan yang best sekeliling Bangi.

3 - inform saya dengan kadar segera jika anda ada lubang untuk dapatkan mercun.

4 - jangan pura-pura period 2-3 kali sebulan (buat kaum Hawa)

5 -luangkan hari2 tertentu untuk kita berbuka/sahur beramai-ramai (hukum jatuh wajib pd sape2 yg kenal aku)

6 - jaga anak2 kecil anda sewaktu ke tempat2 tumpuan kalau tak nak mereka jadi the next Nurin.

7 - jangan tuding jari kat setan kalau korang buat dosa. Mereka dah kena kuarantin.

8 - tendang saya dari katil kalau saya tak nak bangun sahur

9 - jangan berbuka dengan tonggang arak kerana itu sungguh biadap.

10 - jangan lebihkan tidur semasa berpuasa kerana itu tidak aci.

slamat berpuasa ye dik!!!

Post a Comment