Followers

BOSAN DI PAGI HARI

Wednesday, October 28, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

7.50am.. G2 101..
Nga dengar bunyi enjin bus kat seberang jalan ny..
Ngan ad sorang Jr tdo kat lantai bilik ak [ad karpet okay]..
Ak baru habis baca h/o US atas ehsan Wana a.k.a. supplier notes [dy sgt rajin salin]
N ak x tdo dr smlm kul angkara ad Jr masuk bilik ak wat bising!!!
Ak masuk tdo kul 2, dy buat bising kul 2.++.... Mana ak x marah kejap smlm..

Esok paper 1st ak yakni US Politics..
Taraf paper ny bagi ak cm Masy Pol Malaysia, Pengantar Pentadbirn Awam, Pengantar Falsafah..
Nape??? Bagi ak, paper2 ny, ak cukup suka + sayang + minat..
Sgt2 berharap dapat skor paper ny..
Ak dh go thru notes dr paham smpi la ak x paham balik.. [skeptikal sgt]

Tadi ak sempat berjalan2 ke bilik2 searas ngan ak ny..
Melihat mereka sume terdampar ibarat paus yang x tentu hala..
Atas meja ad laptop.. Atas katil ad enset mahal2..
Ish2.. Kalu la ak ny jahat, ak amik terus..
Dpt duit ak beli blackberry.. Xpon repair motor ak yang dh jd bahan arkib..

Tapi 2 la, i2 sume nafsu kan.. Ad jek yang kita nk, tapi sush nk dapat..
Kehendak yang tidak terbatas, tapi sumber yang kurang..
Maka berlaku la scarcity.. Gtew, eko la plak..
Dlm ap jua yang kita lalui, kita xkn dapat sume yang kita nk.. i2 pasti..

Mcm 2 la kehidupan ak skang..
Ad benda yang ak nk, tapi ak x dapat..
Ad benda yang ak xnk, tapi benda i2 dtg pada ak..
Xkn nk menolak ap yg dtg?? Xkn nk merungut benda yang xdpt??
Lek2 sudeh..

Ak seperti bese mengambil langkah sendiri..
Masalah ak disimpan sendiri..
Kerana takut kecewa dengan sikap manusia yang tidak memahami..
Ak percaya dan percaya, x sume paham ap yang ak nk..

Ak jenis yang boleh fikir tk orang smpi ak sndri pening..
Tapi org len akan melihat benda i2 sebagai tidak perlu..
Jadi wat ap ak nk cter mslh ak kalu sush nk diterima umum??
Ak ad cara ak, biarkn ak ngan cara ak.. [banyak ny nk cter, tapi kang x tepati yang atas lak]

Ntah la, mcm2 yang ak pkir skang..
Tapi xd pn masalah ak sebenarnya..
Ak lagi senang pikir banyak perkara dr tumpu kat satu jek..
Tapi ad yang x paham cara + gaya ak...
Then salahkn org lak..

Hurm..
Malas nk ulas lanjut..
Post yang seterusnya ak nk cter sal 'garis lurus' lak..
Bagi paham sket cara ak pkir..

Salam.. Sekian..
p/s- nk main netball, tapi xd net + malas nk g jauh.. nk jogging tapi semput x habis2.. banyak songeh!!
p/s/s- nk KFC.. nape la x bukak kt dlm UKM jek??

4 comments:

Comment by Hisham on October 28, 2009 at 8:07 AM

wow....saba2... u can do it..
wish u luck.. me also this evening..

miss hairan on October 28, 2009 at 11:23 AM

tabah je la...idop...

Anonymous on November 3, 2009 at 10:36 PM

haaa,.taW sPe jr Yg wT bSg tUuh,.hEe,.
kNe mrh snyp kOwt,.

Comment by fatin sulaiman on November 5, 2009 at 1:58 PM

adik,

wat if ko bwat buku ke ape ke yg bleh ko tulis sumer nieh?? at least ko puas, org pun dpt maanfaat...duit tu blakang kira...

mcm..hey, come on... mcm xde pkembangan je nulis kat cni.. write wat u think of others.. ak rasa cam x brapa nk complete kalo cuma conteng sket2 kat cni.

dun give me time as an excuse..tlg cari alasan yg lg gempak sket kalo tanak buat pon.

peace bro~

Post a Comment