Followers

MEMBALAS JASA | MENGENANG BUDI

Tuesday, June 23, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

8.37am.. G1 203..

Skang nga dengar lagu YAKINLAH AKU MENJEMPUTMU..
Lagu ny sgt2 bes smpi ak rasa nk nanes td..
Banyak yang ak pikirkan tapi xd org tk ak luahkan..
Jadi kali ny, ak nk gtau benda yang remeh jek..
Sebb yang beso2, ak lagi suka simpan sndri2..
Bila dh sush sgt2, baru ak jumpa sahabat ak..

Pernah x bila korang buat baik ngan orang, orang 2 cakap akan balas jasa korang??
Pastue, dy akan baik ngan ko n balas segala ap yang pernah ko bagi..
Ak slalu sgt2 alami keadaan ny [ak x cakap ak slalu tolong org.. ak just nk cerita jek]..
N ak sgt2 x suke bila orang baik ngan kita tk balas budi@kebaikan..

Bagi ak, benda 2 sgt la x ikhlas dalam berkawan..
Kita baik cume nak balas budi, x bes ah cm 2..
Memang ak slalu merungut bila org buat taik ngan ak sedangkan ak banyak tolong..
Tapi ak x minta dibalas..
Mengenangkan atau setimpal sudah memadai..

Siyesly, ak sgt2 x selesa bila ad org terhutang budi ngan ak..
Dari cara cakap n kelakuan, ak leh nampak..
Mmebuatkan hubungan 2 x ikhlas n x seintim dulu..

Kawan2..
Kalu korang nk gak balas jasa, jgn la buat lebih2..
Apabila kita berkawan sebb nk membalas jasa, kita terikat ngan satu niat yang akan membuatkannya kemanisan itu hilang..
Tapi bila kita berkawan kerana itu kawan kita, kita akan menerokai pelbagai keseronokan..

Cuti sem ny bakal berakhir menandakan seribu satu kenangan yang telah terpahat..
Perasaan ak sedey kerana beberapa perkara..
Tapi gembira apabila kawan2 ak tidak perlu lagi bersusah payah pergi ke kerja..
Kepenatan mereka bakal tamat pada hujung minggu ini dan juga minggu depan..
Tidak lagi perlu menaiki tren seawal pagi..
Tidak lagi perlu transit2..
Tidak perlu lagi membelah angin dengan motorsikal..

Ap yang ak slalu harapkan..
Kenangan bersama tidak dilupakan..
Jangan fikirkan balasan, tapi kenangan i2 yang penting..

Renung2kan.. Fikir2kan..
Salam.. Sekian..
p/s- siyes ak sedey skang sebb xmo minggu ny berakhir..
p/p/s- ak beranikan diri ak tk bercakap tapi ak tau itu tindakan yang salah..
p/p/s/s- semoga kenangan yang tercipta membawa seribu kemanisan pada kendian hari..

2 comments:

Anonymous on July 14, 2009 at 2:45 AM

Ak skrang baek ngan mmbr ak..
Tpi kadang2 ak rase mcm dipergunakan..
Seolah-olah kepala ak dipijak..
Ak mmng baek dgn die tpi dia seolah-olah mcm x kisah pun..
kalo ada msalah bru terhegeh2 cri ak..kalo x jgn harap la..
tpi ak still enjoy kwn dgn dia dan ak tgk dah ada ckit perubahan dlm dri dia..(dah pndai appriciated mmbr b'banding dlu lngsng x kisah)

Tpi en. Danny salah ke kalo dia nak blas apa yg ko dah buat berbanding kalo dia langsung x amik kisah pasal ko walaupun ko buat baek gla dkat dia..??

Comment by Muhammad Danny on July 14, 2009 at 9:32 AM

hurm..

bagus la kawan ko dh berubah..

xsalah kalu dy nak balas budi, tapi ak rasa cm x bes lak kalu kebaikan itu atas dasar MEMBALAS..

hurm.. sush ah nk terangkan..
kena banyak pkir tk jelaskan isu2 remeh cni..

Post a Comment