Followers

PERAK | PAKATAN ATAU BARISAN ??

Friday, May 08, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

6.14pm.. G1 203..

Ak kat bilik lepas tolong kat opis jap tadi..
Benda yg patut buat skang tagguh malam satg.. Xpe2.. No hal..
Skang nga benggang ngan sum1.. Tapi g mampos la kat dy..
Ak dh nek meluat ngan perangai dy.. Jadi?? Lantakkn kat dy..
Lepas ny kalu sush, baru jumpa ak..
Tyme ko senang, ko buat cne yg ko bese buat..

Smlm ngan ari ni..
Muka2 akhbar panas ngan isu DUN Perak..
Media perdana salahkan Pakatan..
Media alternatif lak salahkan Barisan..
Hurm.. Kalu dh media, dy mesti cari kepentingan sendiri..
Xd lagi kot satu pon media yg betol2 adil dlm laporkan isu2 politik ny..

Mana x nya, sume ad je yg hulur..
Baik Perdana mahupun Alternatif..
Stupid!!! Ak sgt2 marah bila baca akhbar yang bias..
Arus perdana dok kutuk Pakatan, padahal ad je kebaikan yg dia buat..
Nape dari awal x laporkan sal Datok Z x g menghadap speaker bila perlu??
Kenapa x citerkan hal sebenar sal kes lompat parti??
Kenapa x laporkan betol2 sal xleh masuk bersidang sampai kena bersidang bawah pokok??

Bodoh2!!
Xpasal2 rakyat yg keliru n hanya lihat keburukan Pakatan..
Pastu salahkan lak Pakatan n gelakkan sal Persidangan Pokok..
Ap ke ko ny bodoh[merujuk kepada media], kalu dh kena larang, nk buat kat ne lagi..
Cukup ngan sket intro ngan kebodohan media perdana..

Beralih lak kat media alternatif..
Pasan x media alternatif ny dok siar sal politik saja??
N dok kutuk Barisan n puji pihak dy saje??
Bahagian dy, dy x pernah2 nk kutuk n kejikan..
Padahal ad je kesalahan yg dorang buat..

Weyh!!! Cukup la tabur fitnah n buat spekulasi haram..
Korang x sedar ke yg benda 2 salah..
Balik2 korang dok citer sal Muktamar Pas, Altantunya, PAU, PRU..

Ap maksud sebenar Media Massa??
Media= surat khabar, alat elektronuik yg dok smpikn maklumat..
Massa= Masyarakat secara keseluruhan..
Jadi?? Cter la pasal benda2 yg patut masyarakat tau..
Bukn jadi modal tk korang sebarkan fitnah laknatuAllah..

Sume same je..
Baik dari pengarang sampai la pembaca..
Bodoh sangat taksub pada satu parti..
Obses sgt ngan ideologi sndri..

Buka minda.. Buka fikiran..
Amik yang jernih, buang yang keruh..
Dah tau pemimpin 2 korup, nape terima??
Dah tau dy buat baik, nape nafikan??
Ke selama ny sume kena tambat kat idong sampai xd arah tujuan??

Siyes ak sgt2 meluat bila tgk paper n internet sejak semalam..
Sini tunjuk gambar len, sana tunjuk len..
Sini lapor len, sana lapor len..
Pliz la, massa skang bergerajk seiringan ngan masa..
Bukan lagi penggunaan teori X tk diperbodohkan n dipermainkan..
Kalu dulu boleh la, tapi massa skang dh gunakan teori Y..

Kawan2..
Jgn terpengaruh ek ngan satu pihak jek..
Jangan obses tanpa lihat kebaikan org len..
Baik Pakatan mahupun Barisan..
Ak ny bebas.. Ak meluat tgk 2 2..
Sebb 2 2 buat salah tapi tunding kat org len..
Xpe2.. Len kali ak cter sal tunding2 ny..
Banyak yg leh gtau..

Salam.. Sekian..
p/s: marah ngan media sebb ak penin bila banyak fakta bercanggah..

3 comments:

Comment by Atiqah on May 8, 2009 at 6:57 PM

sy pon meluat danny..tmbh2 dok perak ni dh meluat telinga ni nk dgr sal politik..msg2 x nk mengalah..rakyat nk lain tp dorg gi putar tang lain..alih2 jd cmni la..smpai ble nk hbs x tau la..

p/s- yg bestnye ble keadaan cmni dorg terlepas pndg psl duit pnjmn pnddkn yg x berbyr lg..huhuhu..

Comment by Muhammad Danny on May 8, 2009 at 7:03 PM

yezza...
suka part bawah skali sal xyah bayar pinjaman.. ahaks..
jgn lupa bayar sudah..

tapi kan, agak pelik ek bila dua2 pihak ny cm budak2..
konon cakap pihak len guna undang2 rimba, yg bahagian ko lak ap cer??

huk.. sadis nyer tgk malaysia yg kononnya aman ny..
tapi rakyat diperbodohkan..

anak cucu kita dapat la sipi2 demokrasi yg kononnya bagus..

Comment by fatin sulaiman on May 8, 2009 at 9:29 PM

Skang nga benggang ngan sum1.. Tapi g mampos la kat dy..
Ak dh nek meluat ngan perangai dy.. Jadi?? Lantakkn kat dy..
Lepas ny kalu sush, baru jumpa ak..
Tyme ko senang, ko buat cne yg ko bese buat..(muhammad danny)

ok cukup...aku tak berani mintak tolong ko dah..huhu

Post a Comment