Followers

MONOLOG DALAMAN..

Friday, April 17, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

12.46pm.. G1 203..
Skang ad kat bilik n nga msj Apaw..
Sblm ak bersiapp tk berlepas ke PI, nk post sumtin dulu..

Smlm tyme ak dok ngan Prof [dy dh dpt pangkat Prof dh]..
Dy perkenalkan ak kat kawan dy..
Antara ayat2 dy:

Ny bekas YDP jaksa..
Skang ny mcm..... Mmmmm...
Menteri2 yang dilucutkan jawatan..
Xtentu hala dh.. Xd hala tuju..
Sebb dulu sibuk, skang banyak sgt free tyme....
[Tiba2 ad org amik seat ak terus sebb xtahan tgk ak baik ngan Dr]
Hahahaha... Ak hanya mampu gelak besar tyme dengar 2..

N at the same tyme, sgt2 bersyukur sebb Dr tau ap yg ak buat..
Dari segelintir yang hanya anggap ak ny sampah bagi dorang..
N anggap diri dorang jek yg betol..

Siyes, skang ny ak x keruan sebb x tau nk buat ap..
Tapi ak still ad arah tuju idop..
Ad lagi ruang2 kosong yg ak leh menyelinap tk penuhkan masa ak ngan aktiviti2 berfaedah..
Bukn sekadar duduk ramai2 tapi mengutuk n menabur fitnah..
Bukn sekadar duduk dengan kroni n memburukkn nama org..

Sejak 2 menjak ny..
Ak dengar banyak yg mengata..
Ramai yg menyampaikan tapi tetap menggunakan sumber primer yg satu..
Hmm.. Rasanya dy dh xd modal kot..
Xpe2.. Masa ko akn tiba sebaik je ak berjumpa dengan sum1..
Biar ko gelak tawa riang tapi at the same tyme menghitung hari disini..

Kroni2 ko lak..?
Nath la.. Mungkin senasib ngan ko..
Sebb selama ny anggap dorang je yg buat kerja padahal menumpang sentiasa..
Kesian lak kat kwn2 ak yg bersush payah, tapi korang yg dapat nama..
Buat penat dorang selesaikn kerja, tapi korang yg dihargai..
Ad gak yg depan Dr baru nk tunjuk bagus..
Tapi ak xkn biakn cm 2 jek..

Hmm..
Selagi mana ak ad disini, selagi 2 ak akn pertahankn mana yg lurus..
Tidak sesekali benang basah dapat didirikan..
Yang kendur tetap kendur, kalu nk lurus pastikn cara 2 baik..
Kalu ak tersingkir, ad je lubang2 yg ak akn akn masuk..

Selagi mana berblogging, selagi 2 korang xkn duduk senang..
Kalu ini x buat korang diam dari memfitnah..
Nnatikn ak menyelongkar satu per satu dengan lebih jelas..
Ak x ugut, tapi ini peringatan..
Kesian kat org yg korang perbodohkan..
Tapi korang salahkn org len lak..

Ak tau sebb ko nah jadikan ak sebahagian dr ko..
Tapi janji ak pada dorang telaksana..

Salam.. Sekian..
p/s: ak pon x tau ap ak merapu.. tapi sume ny dari ap yg ak dengar n ak sgt2 marah sebb kawan2 ak diperbodohkan.. stop la.. jgn ingat ko bagus sgt.. wait n c.. bila satu ari ak yg kena, siap!

2 comments:

Anonymous on April 17, 2009 at 3:03 PM

jom jath kan owg tu sm2x..OPPSSS!!!

Anonymous on April 18, 2009 at 2:13 AM

kroni?wow..nape ngan kroni die?awk pun mesti ada kroni gak kan..huhu..pape jela..yg penting korg sume mmg handal bab berkroni ni..yg penting, ingatla..xbaik berkroni..kroni yg baik xkan mencanangkan pd sluruh dunia utk menjathkan org lain..pape pun, dgn adanya kroni2 ni, nampak sgt org melayu kite dah berpecah, lebih2 lg org2 melayu ini adalah ISLAM..MASYAALLAH...

Post a Comment