Followers

Sunday, February 15, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

6.33am.. G1 203..
Baru je lepas mendirikn tiang ak..
Skang berada di atas katil untuk penggembaraan yg sgt2 lama..
Ak nk recharge tenaga yk esok..

Tinggal beberapa jam lagi je sebelum kitaorg Mencipta Kegemilangan..
Penat lelah sejak bulan 7 hari 2 akn berakhir dgn jayanya, Insyallah..
Bermula dengan acara Bonda n Nox yg awalnye x nampak pn perkembangan..
Diikuti dgn Hajar n Mell Yunus yg awal2 sume kerja dh setel..
Program Achap n Mell Aziz dipinda ke tarikh len atas kekangan duit..
Program Nasir n Ulle menyusul dengan malam keamanan dipinda ke tarikh yg lebih sesuai..
Wann n Bibit lak menyusul ngan program 3 hari 3 malam..
Apaw n Lann terus menyelit dgn pengisian2 ICT..
Tidak dilupakn buat Zul n Dilala yg akn membudayakn sume org..
Tetap, fana akn hanya menengking sape yg x buat kerja..
Ak lak?? Tumpang glamour?? Sket r..
Malas nk wat kerja.. Haha..

Sememangnya KAPREZA '09 membawa banyak pengajaran buat diri ku..
Walaupun belum lagi bermula, ak tau ap disebaliknya..
Kami tidak mampu utk gagal dlm projek ini..
Ini bukn maruah individu, tapi maruah rakan2 yg kami bawa..
Bukn projek berasingan yg kitaorg anjur, tapi bersama dlm menjayakn satu yg berkualiti..

Ak xtau mcm mana kitaorg akn jadi dlm seminggu ny..
Tapi ap yg kitaorg selalu harap adlh, sume nyer berjalan lancar..
Ak x mo lihat kawan2 ku sedey n hampa dgn kerja keras selama ny..
Ak n tgk dorang gelak tawa riang bila dh habis prog sndr..
N nk tgk dorang puas hati x bercuti ari 2..

KAPREZA '09 tidak hanya Mencipta Kegemilangan..
Tapi mencipta segala memori suka dan duka bersama..
Bersama Jaksa2 ku yg agak retak..
Bersama adik bradik ku yg kian renggang..
Bersama Jr2 ku yg kian tidak bertegur..
Bersama keluarga ku yg kian berjauhan..

Tapi ap yg pasti, ak akn pastikn ianya berjaya..
Ak tidak mahu pengorbanan kawan2 ku berahir dgn kesedihan..
Ak mahu lihat sume nyer senang hati..

Banyak halangan yg telah kami lalui..
Cacian dan makian ditelan dgn mudh..
Ad pihak yg mahukn kami jatuh..
Memporak perandakn kami supy kami bergaduh..
Membuat cerita dan menyebarkan dakyah2 palsu..
Sume nyer demi melihat empayar ku jatuh..

Ak manusia yg EGO..
Tidak mungkin mengaku jika dicabar oleh si bodoh yg tidak kenal erti dosa..
Ak manusia yg BARAN..
Tidak mungkin tunduk kepada hasutan si bodoh yg tidak kenal erti dosa..
Ak manusia BIASA..
Tidak mungkin akn buat sesuatu yg melepasi limit nya..

Cukuo setakat ny r..
Nak melabuhkn tirai..
Nk tdo..

Ak cume leh cakap..
Ak sgt happy bila teringatkn saat2 ak ngan shbt ak..
Bila ak tgk dy berlawak, ak la org yg paling gembira..
Bila tgk dy senyum dpn laptop, ak jeles tapi ak bersyukur..
Sebb ak tau, ak x lagi membebani dy ngan diri ak yg sush ini..
Bila ak lihat dy ad mslh, ak la org yg paling sush ati..
Sebb x dpt bantu dy..
Ak tau ap mslhnyer.. Ak tau jalan penyelesaian..
Tapi ak tau ak akn dibenci bila ak bantu..
Jadi ak lagi ela mendiamkn diri dari dibenci..
Minta maaf sahabat ku..
Ak kawan ko yg lemah.. Yg tidak mampu membuat perubhn pada diri mu..
Tapi ak gembira meliha kau senang..
All d best..

Salam.. Sekian,.

3 comments:

Comment by zawana on February 15, 2009 at 7:45 AM

we wait for kapreza

wish u all (jaksa) good luck ya

wink**wink

Comment by kukuDinasour on February 15, 2009 at 1:31 PM

abg danny..
kita tak panggil org bodoh..
tp kurang pandai..
abg yg ajar kami kan..
hope kapreza nanti akan success..
sorry tak membantu abg ngan kak fana di kala korg memerlukan kami..

bkn taknak membantu..
tp kami rela org ckp belakang sal kami..
dari kami bergaduh sesama sendiri..
rasa bile kite gaduh ngan org yg kite syg tu len dr kite gaduh ngan kwn bese..

sgt menyakitkan hati..
sorry ye abg danny..
semoga sumenye berjlan ngan lancar..
stay behind kak fana sebb dia memerlukan abg...huk3

Comment by Dignity Lonely on February 15, 2009 at 5:50 PM

(1)zawana..
Thanks..
KAPREZA bukn projek jaksa semata..
Tapi sume yg membantu..
Jadi kurang tepat kalu adik wish tk jaksa je..
Ramai lagi yg membantu..
Thanks 2 Sr2 n Jr2 yg membantu..
Jasamu dikenang..

(2)Kuku
Dik, kadang2 kita xleh nk sabar..
Memang la salah..
Tapi selagi kita x menyentaap, org 2 xkn faham..
Korang still x tau ap yg akn berlaku bila korang nek Sr..
Kami dh lalui n tahu awal2 lagi..
Tapi kami sume xkn cter selaggi korang x rasa sndr..
Tgk n alami..
Manusia yg x kenal erti dosa 2 akn buat n buat..
Smpi korang rasa korang yg wat salah..
Tgk la cm ne dy wat porak perande ant kawan2 korang..
Tgk la cm ne dy pecah belahkn kawan2 yg rapat..
Jangan terkena racun dy..
Jangan jadi anjing dy..
Jangan jadi kambing yg ditambat hidung hanya ikut bontot tuan ibarat anjing yg x kenal erti maruah..
Ini nasihat..

Post a Comment