Followers

Monday, February 16, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

3.27am.. Bilik JAKSA..
Keadaan cm kapal karam..
Sgt2 bersepah cm kena rompak..
Ad 2 org nga tdo..
3 org nga wat kerja..
N ak ngan melihat je..

Kejap je lagi, beduk akn berbunyi..
Menandakn kepenatan yg teramat akn bermula..
Perjuangan mempertahankn maruah juga akn mengambil tempat..
Pertarungan bersama kolej2 lain juga akn dimulakn..

Para Sr semestinya akn mula naik darah n memaki hamun..
Para Jr pula akn meluat dgn karenah Sr yg terlalu 'bossy'..
Harap2 tidak parah..
Semoga semuanya just nice..

Sejak bulan 7 kami merancang..
Teringat lagi tika kami semua duduk d hadapan meja ku..
Membincangkn bagaimana utk menggabungkn projek2 ini..
Menetapkn nama2 bagi jawatan yg akn dipegang..
Ad yg mendapat title sekretariat.. Ad yg dipanggil penyelaras..
Ad yg setinggi pengarah dan timbalan pengarah..
Dan sememangnye diterajui oleh ketua pengarah yg akan disabitkn kpd semua kesalahan..

Sangat2 sedih bila terkenangkn semua i2..
Masalah timbul sejak awal lagi apabila kami terpaksa menyusun jadual..
Perbelanjaan yg mencecah 200k disediakn tapi sume nyer tinggal kenangan..
Dari 100k yg kami perlukan, peruntukkn kewangan hanya sebanyak 4k yg kami dapat..
Baju yg dijanjikn kpd kami akhirnya terpaksa dibayar sendiri..
30% yg dahulu nya kami dengar akn ditanggung menjadi sejarah..
Tapi kami tempuhi dgn penuh kesabaran walaupun kami mulakn dengan makian..

Bajet2 kami potong membuatkn kami tebal kulit menahan malu..
Harga2 yg tinggi direndahkn sehingga kami seperti mengemis..
Program2 kami batalkn smpi ad yg sedih tertonggeng..
Hati2 kami lukakan sehingga kami malu untk berdepan..
Sedih sgt2 bila terkenang kn semua i2..

Perjuangan kami para Sr yg membuat prog tidk akn berhenti..
Akn tetap menjayak prog bersama para Jr tersayang..
Akn memastikn prog ini berakhir dengan tangisan tanda syukur..
Insyallah kami akn berjaya..

Ak mahu ianya berakhir dgn kejayaan..
Bukn demi nama dan maruah ak sendiri..
Tapi kerana ak yg memulakan onar, ak akn tamatkn dgn tawa..
Ak tidak mahu kuliah2 yg tertinggal menjadi sia2..
Ak mahu kesemuanya berakhir dgn puas hati..
Ak tidak mahu lembu punya susu, sapi yg mendapat nama..
Tidak mungkin akn berjaya kepada kamu, kamu, kamu dan kamu..
Ak akn pastikn yg berpenat lelah, mendapat nama setimpal dgn tugas dan pengorbanannya..

Kpd yg membaca entri ini..
Doaknlh kejayaan bagi kami yg telah lama berusaha..
Insyallah kami akn buat yg terbaik..

Kpd kawan2 ku yg bersama2 menjayakn projek ini..
Terima kasih kerana menahan karenah ak..
Wlpn ak hanya pemantau, tapi i2 bukn sikap ak mengoyang kaki..
Sudh menjadi kebiasaan membuat kerja2 yg sush..
Sudh biasa dibenci kerana kerja..
Tapi ak harap ianya berbaloi..

Salam.. Sekian..

4 comments:

Comment by gambateme~fatin on February 16, 2009 at 10:49 AM

danny,

jgn mengeluh...pemimpin yg bjaya, nmpk penyelesaian utk setiap masalah yg timbul di sepanjg laluan mencipta kejayaan

Comment by Afir on February 17, 2009 at 10:23 AM

go go caiyok...aku sentiasa sokong ko dr blakang..wei nk mntak tlg pe2 ckp la yerk, ku aku mmpu tlg ah..huhu

moga kapreza kamu semu gempak!!!!!!!!!

Anonymous on February 18, 2009 at 4:17 AM

dari post2 kamu ni,kamu mcm hargai sahabat kamu je padhal ramai lagi yang bantu kamu dan mungkin kamu x sedar dgn orang2 lain tu
kamu asyik jaga hati sahabat kamu sampai 'kawan2' kamu kat sekeliling kamu kecewa dgn sikap kamu
kamu terlalu dibayangi sahabat kamu sehinggakan setiap kesalahan dia kamu x nampak
sehinggakan apa yg dia buat x pernah salah di mata kamu tapi kalau orang lain buat perkara tu mungkin membuatkan kamu benci pada orang itu
bukan niat aku untuk kamu membenci sahabat kamu itu cuma jgn terlalu mengagungkan sahabat kamu lantaran masih ramai lagi sebenarnya yang mengambil berat tentang kamu tapi kamu x sedar
buka mata buka hati
kamu pemimpin

Comment by Dignity Lonely on February 18, 2009 at 4:53 AM

salam..
hurm, taktik yg hebat untuk mmebuatkn ak tidak dapat mengenal pasti siapakh kamu- dgn menghantar komen pada post yg tidak berkaitan..
tapi jangan risau, lambat laun akn tahu jua..

pelik sungguh manusia hari ini..
sush bila kita baik sgt ngan seseorg..
ad sahaja yg mahu di bangkang..
padahal sikit pun tidak menggangu sekeliling..
mungkin meluat mata memandang, tapi pandai2 la..

yg jahat tidak dinampak?? cermin diri dulu la sblm bercakap.. cermin diri dulu.. ak tidak cakap dy sempurna atau ap sekali pon, tapi dy pon ad kesilapan.. ak pon akn benggan kalu dy wat.. nape tau dy silap tapi x tego.. nape senyap n x buat ap2 tapi cakap belakang?? pernh tanya diri sndr..?? ap beza kawan ngan lawan?? pernh tanya dr sndr??

kenape harus pertikaikn bila org tego?? sedangkn tk kebaikn diri.. pernh tanya diri sndr..

ap guna ad blog??
sememamang nye meluahkn ap yg terbuku diminda.. kerana ramai sgt manusia spt kamu yg tidak dapat apb dilisankn.. tapi kenapa apb ak menulois, kamu bising membangkang?? dimanakh kebebasan ak utk menyuarakn kata2 ak apb semuanya disekat.. pernh kamu tanya diri kamu sndr??

ak tegas dgn prinsip ak.. ak ego dgn prinsip ak.. ak keras kepala dgn prinsip ak.. jika seseorg itu melakukn kesilapan, ak tetap akn menentang.. cume cara nye berbeza.. jika dy seorg 7, ak adlh 3.. jika dy seorng 4, ak adlh 6..

ak tidak pernh melupakn kawan2 ak yg menolong ak.. tapi blog ini bukn tempat utk membalas budi.. jika kamu boleh berfikir secara kritikal, sememangnya kamu boleh membuat andaian yg lebih negative mengenai post2 ak.. ak tahu silap ak, tapi ak puas hati dgn ap yg ak lakukan.. sebb ak tahu penghujungnya..

bagi ak, blog bukn tempat memaki hamun spt kawan2 ak yg len..jika kamu ad akses terhadap 'ashboard' ak, sememangnya kamu akn tahu ap yg terbuku jauh disudut hati ini.. banyak lagi utk dimaki, tapi ak pendam.. ak optimiskn keadaan dgn perkara2 yg menyenangkn ak..

ak yg membuat permulaan, ak yg menanggung pengakhiran..

harap entri ini tidak menyinggung kamu.. tapi ak kamu faham akn diri ak.. banyak yg ak xdpt ungkapkn, kerana ak tidak mahu termakan kata sndr n mengguris hati siapa2.. ak tahu siapa kamu, tapi ap guna menerangkan kalau kamu tetap tidak faham.. bukn kerana kamu bodoh, tapi kamu tidak pernah bersyukur..

salam..

Post a Comment