Followers

Friday, January 02, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

11.16pm.. A’Famosa Resort Melaka..

Xd sesape ngan ak skang..

Yang pasti, bilik ak sangat2 selesa..

Selesa kalu bandingkan ngan Brisdale hotel tyme ESZ dulu..

Relief berbanding kat Pulau Perhentian tyme retreat dulu..

Sebab, datang cny tk dngr ceramah je..


Bak kata pepatah, dlm suka ad duka..

Bersatu teguh, bercerai roboh..

Penyapu lidi, sush patah.. Sebatang lidi, senang sangat..

Ini la yg ak lalui skang..

Ak agak sedey dan sunyi..

Kekuatan ak selama ny, d ngan ak..

Legasi ak yg bising dan havoc x bersama ak..

Nak bising2 pn x leh..

Rasa cm kena ikat je tangan n mulut..


Seketika, terkenang dikala kami 15 berada di Brisdale..

Seketika, terlintas kami 19 ketika di Pulau Perhentian..

Seronok rasanya..

Kalu nk rasa sonok skang, rasa cm x adil plak kpd yg x ikot skali..

Rasa cm, kita bukan satu team lak..

Sebab, sahabat ak ajar, sush senang kita bersama..

Kalu sorang x makan, sume x makan..

Mcm ni lah ak di ajar..

Untk sentiasa menjaga hati org..

Mungkin juga menghargai..

Tapi kata sahabat ak, jangan smpi memudaratkan diri..


Kepada kawan2 yg berada di kolej..

Ak dan Dila rindu sama kamu semua..

Nk lik kolej.. xpon kita ramai2 kat cny..

Xbes r berdua je..

Nk sembang pon, kekok kekok..

Nanti2 kita kuar sesama lagi weyh..

Xmo r gado2 dh ehh..


Bukn 17 je yg ak tinggalkan..

Kepada rakan2 ak yg 11 2, ak rindu kat korang gak..

Nk makan same2 r..

Nek motor ramai2..

Huhu.. Bes lak..

Is!!! Azu.....??

Hahaha...


Korang sume..

Ak sayang korang r..

Rindu kat korang..

Kalu r ak sempat post(d wifi, hampeh)..

Ingat sume sush senang kita bersama..

Bukn yg 17 je, yg 10 skali..


Jangan pentingkan diri..

Jangan kawan makan kawan..

Jangan kawan jadi lawan..


Biar lah kita sush senang bersama..

Biarlah kita harungi suka duka bersama..

Kawan senang diicari..

Tapi sush tk dikekalkan..

Lawan senang dicari..

Tapi sush nk abaikan..


Kenapa??

Sebab kita x tau nikmat dlm berkawan..

Sebab kita xtau azab dlm berlawan..

Fikir2kn..

Renung2kn..

Buat 17 n 10 yg berada kat mana2..

Juga buat ak yg alpa dan lalai dlm hidup..

Betulkan ak jika ak salah..

Teguri ak jika ak lali..

I2 gunanya kawan..


K r..

Ak nk tido..

Tapi cm xleh je..

Sebab bantal pelok ak xd ngan ak..

Smpi akhir hayat ak pakai bantal pelok 2..

Yg ad ngan ak 2 benda je..

Ke hulu ke hilir ak bawak..

Sebab takut ilang..

Cm budk skolah pon ad..

Huhu.. Kena jaga..


Sekian salam..

2 comments:

Comment by mizheartbreaker on January 3, 2009 at 1:19 AM

t'tarik pd post saudara ni..

KAWAN..
kawan tu sgt b'erti bg semua insan..
tnpa kawan kita xmngkin b'diri di mane kite bidiri sekarng ni..
tnpa kawan tak mungkin kita mampu mencipta tawa dan melupa kan tangisan..
tanpa kawan tak mungkin kita mampu melepsi semua cobaan ini..

oleh itu..
hagrai lah mereka selagi mereke ade..
tak kira lah mereka rapat dengan kita ataupun yg sekadar b'tkr snyuman bila b'tntang mata..
tak kira bagaimana perasaan kita pada mereka atau bagaimana juga perasaan mereka pd kite..

kawan tetap kekal selamanya..
biar die bkn yg t'baik..
tp die tetp kawan..
tiade istilah clash dlm b'kawan..
tiada isyilah putus dalam b'kawan..

jaga lah kawan mu sebagai mana kamu mnjaga diri mu sendiri..

Comment by HaziratulQuds on January 5, 2009 at 1:32 AM

"kawan tetap kekal selamanya..
biar die bkn yg t'baik..
tp die tetp kawan..
tiade istilah clash dlm b'kawan..
tiada isyilah putus dalam b'kawan.."

sangat ske ayt niw.
akan igt smpi ble2..
thanx mizheartbreaker..

Post a Comment