Followers

Saturday, January 10, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

12.54am.. Bilik JAKSA..

Dikala ini..
Ak mahu berangan2..
Hanya mahu memikirkn perkara yg gembira..
Tapi hati ak tidak mampu melakukannya..
Banyak yg berlaku membuatkan kemarahan ak membuak..
Hati ini mahu meletup tapi masih bersabar..
Ak benci dn menyampah..
Tapi ak sentiasa mendiamkan diri..

Dikala ini..
Ak mahu saja maki hamun mereka yg tidak ad perasaan..
Mahu saja ikutkn suka, namun khuatir akan duka..
Mahu saja ikutkn rasa, namun khuatir binasa..
Mahu saja ikutkn hati, namun khuatir mati..
Jika betol ak ego, sudh lama ak buat sedemikian..
Namun tidk ramai yg mengenali diri ak yg sebenar..

Dikala ini..
Ak kepenatan yg teramat..
Bangun awal dn tidk dapat berehat walau seketika..
Buat kerja bagai nk rak namun tidak diberikn penghargaan..
Menyiapkan tugasan tetapi tidak dihargai sedikit pun..
Hasil dan usaha ak diletakkn tepi ibarat smph yg tunggu diangkut lori smph..

Dikala ini..
Ak sabar meniti hari2 ak..
Menunggu saat ak hilang sabar dan melenting tanpa mengenal pangkat..
Menunggu saat manusia akan menyesal dgn tindakan mereka..
Tindakan mereka yg tidak pernah menghargai..
Ak menanti hari2 tersebut..
Kata2 mahupun ampun tidak lagi bermakna..

Dikala ini..
Ak tidak dapat bayangkan jika ak menjadi kejam dan bengis..
Kejam membalas dendam terhadap mereka yg mengkhianat..
Bengis menghentam mereka yg tidak menghargai..
Ak tidak berdendam, tetapi manusia ad limitasi nya..
Sekali kita melangkau garisan, tidak mengapa..
Tapi jika selalu, siapa yg dapat bertahan..

Dikala ini..
Ak mahu saja perg pada nya..
Mengatakan..
@##%%#@%%#@&**%%##@
Namun hati ak sentiasa bersabar meniti kebodohan dia..
Tidak pandai untuk membezakan antara peribadi dan kerja..
Bukn tidak pandai, tapi bodoh!!

Dikala ini..
Ak mahu terbang tinggi ibarat burung..
Mengikut kelompoknya meniti hari2..
Tiada masalah kecuali ancaman dari pemburu..
Hanya masalah itu yg harus difikirkan..
Tidak perlu menjadi ak yg kepala otak serabut..

Dikala ini..
Ak mahu berlari sekencang rimau..
Tanpa membaham sesiapa, supaya ak tidak perlu memikirkn masalah..
Berlari dan berlari sehingga ak keletihan..
Supaya akal ak tidka berfikir mengenai duka..

Dikala ini..
Ak mahu meninggalkan semua yg ad disisi ak..
Kerana tidak mahu mereka terkena tempias emosi dan perasaan ak..
Ak mahu mereka senang walau ak tiada disisi mereka..
Ak mahu mereka gembira tanpa ak menggangu mereka..

Dikala ini..
Ak sentiasa berharap..
Semoga Allah sentiasa membantu ak dalam meniti hari2 yg penuh dugaan ini..
Masalah mematangkn ak..
Tapi ak tidak lagi mahu mengharunginya..
Bosan..

Dikala ini..


Sekian.. Salam..

1 comments:

Comment by fatin sulaiman on January 10, 2009 at 4:47 PM

salam...

aku tau aku tak layak nak bg comment, tp aku cuma tak suka org yg rapat dgn aku susah. ko antara mereka yg aku kira rapat dgn aku. dan aku paling benci kalau ada yg sakitkan org2 tu.

memang sudah nak senangkan hati semua pihak. sebab kalau ko masih nak jugak buat benda tu, akan memakan diri sendiri. nak buang sifat tu, aku tak pasti samada ko boleh atau tak. atau ko tak sanggup. aku susah nak baca sifat manusia sebab aku lembab. apa yg aku boleh kata, buat kerja dengan ikhlas kerana tuhan sebab dgn benda tu akan buat ko rasa puas. dugaan tuhan semua tu. semua org pernah buat salah dgn ko, ada yg sedar, ada yg tak sedar (begitu juga aku.

ntah la...tak banyak benda yg boleh betul2 kena dengn diri setiap manusia, apa yg kita perlu buat, cuba pula sesuaikan diri dengan benda tu.

antara doa yg boleh ko pakai, "ya Allah....please give me wat i want, n if u dont want 2 giv me wat i want, please make me want wat i get"

aku cuba..tapi tepulang pada empunya diri. salam

Post a Comment