Followers

Ak sush hati.. Hanya mampu berdoa..

Thursday, December 25, 2008 / Posted by Muhammad Danny /

2.23am.. G1203..
Mood ak bercelaru..
Badan ak penat..
Fikiran ak melayang..
Hati ak punah..
Jiwa ak lara..

Nape??
Ak xtau punca berlaku..
Ak xtau jalan penyelesaian..
Ak cuma mampu berdoa..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Kau ampunilah dosa hamba Mu ini..
Kau jauhilah hamba Mu ini dari api neraka..
Kau jauhilah hamba Mu ini dari godaan syaitan..
Kau jauhilah hamba Mu ini dari maksiat dan segala mazmuddah..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Hidup ini memang cobaan bagi ku..
Hidup ini memang banyak dugaan..
Banyak ujian yang Kau berikan kepada aku..
Aku mohon pada Mu Ya Allah..
Bantulah ak yang lemah ini..
Bantulah ak yang lemah..
Sesungguhnya hamba Mu ini memerlukan pertolongan..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Aku gagal menjadi khalifah dimuka bumi Mu Ya Allah..
Ak gagal walaupun hanya khalifah kepada 18org hamba Mu..
Ak gagal untuk menyatukan mereka..
Aku gagal untuk membuatkan mereka bahagia..
Namun, tiada ap yang ak terdaya untuk lakukan..
Tiada ap yang mampu ak ubh..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Hamba Mu ini lemah tetapi tidak mengenal erti serik..
Hamba Mu ini lemah tetapi tidak mahu berputus asa..
Hamba Mu ini lemah tetapi mahu terus belajar menjadi tabah..

Ya Allah Ya Tuhan Ku..
Perasaan ak bergelora..
Hati ak punah..
Jiwa ak lara..
Emosi ak kucar..
Tapi ak percaya itu godaan syaitan durjana..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Kau eratkanlah persahabatan kami..
Kau satukanlah hati kami supaya sentiasa bersatu..
Kau terangilah hati kami yang gelap ini..
Kau sedarilah kami yang alpa ini..
Kau berikanlah hidayah kepada kami supaya kami bersatu..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Hidupkanlah ak selagi mana hidup itu lebih baik bagi ku..
Matikanlah ak selagi mana mati iyu lebih bagi ku..
Sesungguhnya, Engkau maha mengetahui segala di alam ini..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Ak sujud memohon pada Mu Ya Allah..
Tabahkanlah hatiku dalam mengharungi kesushn hidup..
Tabahkanlah hatiku dalam mengharungi keperitan berkawan..
Tabahkanlah hatiku dalam mengharungi segala masalah yang timbul..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Ak mohon diberikan petunjuk dan hidayah..
Ak mohon supaya persahabatan antara kami terus kekal..
Ak mohon supaya tiada yang terasa dengan kejahilan ak..
Ak mohon supaya hamba-hamba Mu ini memasuki syurga Mu Ya Allah..

Amiin...

7 comments:

Comment by farhanasumiran on December 25, 2008 at 7:15 AM

Aminn...

Comment by kukuDinasour on December 25, 2008 at 11:41 PM

teringin nak jd cam abg danny..
yang sentiasa pasrah dgn ape yg berlaku..
yg sentiasa redha dgn ape yg terjadi..
yg sentiasa bersabar dgn ape yg org lakukan kat kite..
yang sentiasa ceria walaupun tau hari tu tak seceria mane pun..

Comment by Dignity Lonely on December 25, 2008 at 11:47 PM

thanks jiha..
hati ni xd seceria zahir dik..
punah dan gelora..
tapi mcm nasihat abg, sentiasa OPTIMIS..
i2 sume godaan setan durjana yg nk lihat cucu cicit adam sesat..
yg nk tgk pergaduhan..
Allah kurniakan akal untuk kita berfikir..
Emosi bukn kaedah yg tepat, malah sesat..

bukn kita hipokrit o munafik yg xd mslh..
tapi kita kena sembunyikan benda yg boleh merosakkan hubungan sesama insan..
kita kena jaga selagi boleh..
jangan give up..
Allah Maha Adil.. DIA akan bantu hamba-hamba Nya yg memohon pertolonngan..
percayalah...

salam

Comment by ulfa on December 26, 2008 at 12:27 AM

sgala yg berlaku kite kene redha,coz ujian, tp bkan hanya perkataan redha sahaja+pasrah,sertakan skali senjata untuk menempuh ujian yg akan datang.. kite xtahu ape yg berlaku pada masa kan datang..

Comment by Dignity Lonely on December 26, 2008 at 12:35 AM

maksud senjata ialah doa kan..
sebab kata sahabat adik..
"doa itu senjata org mukmin"..
thanks 2 ma fren..

Comment by eliya on December 30, 2008 at 9:12 AM

amiiinn..
alhamdulillah

Comment by NaniRostam on December 31, 2008 at 2:43 PM

Assalamulaikum, Selamat Harijadi, Mudahan-mudahan hidup sentiasa diberkati Allah s.w.t.

Post a Comment