Followers

Wednesday, January 28, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

3.19pm.. G1 203..
Satg malam nk g Perlis..
Lepas menjelajah ke seluruh Malaysia dlm 2 minggu ny..
Only Terengganu, Johor, Sabah n Sarawak je yg x jejak..
Sangat2 penat..
Tapi kena gak wat..

Banyak yg berlaku sejak ak pegang jawatan ny..
Kata sahabat ak, "lifeis a process of learning"..
Ak banyak belajar dan ak adaptasi dlm hidup ak skang..
Bukn setakat 2, ak pastikan kawn2 di sekeliling rasa ap yg ak alami..
Kalau ak di ajar sebegitu rupa, kawan2 ak juga ak kena sebegitu rupa..
Kalau ak bole, kenapa yg len tidak..

Ak mangaku ak banyak berubah sejak2 bulan Mac..
Berubah bukan kerana gila pangkat atau jawatan..
Tapi atas bimbingan kawan2 serta sahabat ak..

Jika dahulu ak berisi sedikit, tapi hari ini ak kurus sekeping..
Jika dahulu pipi ak berisi, tapi hari ini cekung kerana sibuk..
Jika dahulu tangan ak tidak berotot, hari ini sudh naik..

Kata sahabat ak, ak bongga..
Tapi ak berubah sampai ak ditindas..
Kata kawan ak, ak diktaktor..
Tapi ak berubah sampai ak ditindas..

Namun hari ini..
Aku akan menjadi seperti sahabat ak..
Yang degil dan berpendirian..
Yang senyap tetapi berisi..
Ak akan melawan sesape yg cube menjatuhkan ak..
i2 pasti.. Kerana ak tahu kekuatan ak..

Kepenatan bukan alasan utk ak berdiam diri..
Kroni dan kabel bukn penghalang utk ak maju kehadapan..
Kutukan serta makian tidak menjatuhkan ak..

Mengapa??
Kerana ak dikurniakan kawan2 yg banyak membantu..
Tidak menikam dari belakang..
Ak bersyukur ditemukan bersama mereka..
Nak saja bercakap mengenai mereka, tetapi nanti ad yg terasa..
Abaikn saja mereka yg menikam kita..

Selagi mana ak mampu utk bertahan..
Ak akan pertahankan ap yg ak ad skrg..
Ak akan pastikan kawan2 ak yg selama ini berusaha, mendapat kesenangan kemudian..
Ak akan pastikan sekalian JAKSA ak yg kenal erti 'kawan' mendapat kesenangan kemudian..
Ak akan jatuhkan mereka yg cube merosakkan kami..
Ak akan jatuhkan mereka yg memecah belahkan kami..
Ak tahu sape engkau dan ak tahu ap yg engkau racuni kawan2 ak..

Kepada Jr2 abg..
Jangan terkena racun..
Jangan sikit pun terjerat..
Abg tau sape, tapi bukn sikap abg tk burukkn org..
Sekali lagi dy minta abg letak jawatan, abg akan dedahkn sume..
Sekali lagi dy burukkn nama abg kat korang, abg akan pastikan dy sengsara..
Hasutan dan cacian ko sikit pun x buat ak tergugat..

Ingat adik2..
Kami barisan Senior, sentiasa akan tolong..
Tidak akn menjatuhkan korang sikit pon..
Sebb kami yg bersush payah tyme MMP..
Tk pastikan korang berjaya tanpa kami di sisi..
Kalau ad org jatuhkn korang, bersatu lawan..
Jangan bagi org 2 berjaya..
Tangisan dan umpatan tidak membawa perubahan..
Tindakan serta kerjasama yg membawa kelainan..

Dah r..
Nk packing tk malam ny..
Wlpn keletihan, kena gak wat..
Kanga d org persoalkan ap kerja ak lak..
Cakap mcm2..
Pastu bagi ak kata 2..
Suro ak letak jawatan..
N idop cm kawan2 ak yg len..
Abaikan jargh.. Tergugat r 2.. Hahahahahaha..

Salam. Sekian..