Followers

Wednesday, January 14, 2009 / Posted by Muhammad Danny /

3.50am.. Digital Library..

Hari ni, ak sgt2 penat..
Dari siang tadi, ak x jamah nasi atau yg seangkatan ngan nye..
Ak xd mase n bila ak penat, ak xd mud..
Skang, ak sgt2 lapar..
Tapi makanan dh habes.. Argh..

Tadi ad meeting pengurusan..
Ak langsung x prepare sebb xdpt Agenda awal2..
Tyme ak kena cakap 2, bersyukur sebb ak hafal takwim tau ny..
Wlpn tersekat2, ak tau kenapa ak dilakukn sedemikian..

Ad org yg nk jatuhkn ak..
Tapi ak masih x paham nape..
Ak redha ngan ap yg org nk wat..
Ak bersedia tk menerima..
Tapi kalu kena kat batang idong sndr, ko akan merana terok..

Ak bersyukur ad ramai yg membantu ak..
Sentiasa menyokong ak dari segala arah..
Alhamdulillah ak ad kawan2 spt kamu..
Kepada felo2 ak, terima kasih sebb membantu ak..
Kalau ad yg menentang, mesti ad yg akan membantu..

Setakat ny, pengetua amat percaya pada ak..
Nasihat dy senang dan sentap..
Jangan jadi anjing yg bila diberi makan, menggigit tangan tuan dia kembali..
Ak faham maksud 2..
Ak akan buktikan yg jaksa tahun ny memang proaktif..
Thanks Dr 4 u trust..
We will proof it 2 u..
Its not about a one man show, its d whole team..

Kawan2 ak yg bukan jaksa pon sgt suportif..
Wlpn dorang menerima padah sebb ak..
Tapi alhamdulillah dorang sentiasa bersama ak..
Ibarat air yg dicincang, tidak akan putus..
Ak percaya dgn kawan2 ak..
Xd yg dapat memisah kan kami..

Kepada Jr2 ak..
Thanks sebb support abg selama ny..
Memang ad yg nk abg jatuh, tapi adik sume pandai tafsir..
Abg xkn cter kat korang ap yg berlaku..
Korang ad mata dan akal..
Fikir sndr n jgn tanya lagi..
Sebb i2 bukn stail abg jatuhkn org..
Ad cara len tk jatuhkn..
Antara nak atau xnk je..

Hari agak sentap..
Sebb x dapat celeb birthday bibit..
Sorry bit..
Ko faham kn keadaan ak skang..
X senang jadi ak yg slalu ditekan..
Tapi kita adik bradik tetap bersama..
Xmo nanes2 dh..

Banyak yg ak belajar 2 3 hari ny..
Ak makin hebat dlm membaca pola perlakuan manusia.
Cara2 ak dijatuhkan dn sebagainya..
Tapi ak optimis dengan keadaan..
Slg mana ak diberi ujian..
Ak akan harungi dgn tabah..
Tiada ap yg dapat menjatuhkn ak..
Sebb 2 ak terus bertahan smpi hari ny..

Kata2 sahabat ak..
Kata2 jaksa ak..
Kata2 mantan2 ak..
Kata2 memantan ak..
Kata2 felo ak..
Kata2 kawan ak..
Kata2 rakan ak..dan
Kata2 pengetua ak..
Akan sentiasa membuatkan ak bertahan..

Kata2 yg menjatuhkan ak ibarat org bodoh disekeliling..
Thanks 2 Datuk Mad Razak kerana mempercayai ak..
Ak tahu ap yg ak perjuangkan..
Ak tahu hala tuju ak..

p/s:Ad manusia konon nk bantu kita, tapi cara n kaedah x betol.. Sahabat ak ajar, niat kena selari dgn cara.. Salah skit, salah sumenyer.. Thanks bro..

Salam

3 comments:

Anonymous on January 15, 2009 at 1:17 AM

ape bila kamu diatas....
sudah pasti org akan berusaha menjatuhkan kamu...
dan ape bila kamu dibawah...mereka akan puas tertawakan kamu...
tulah manusia melayu.
TETAPI....
beranggapan baiklah selalu seperti rasulmu...dan maafilah mereka itu agar dirimu puas dengan tujuan berkhalifahmu...dan
berusahalah mencari kedamaian teragung dalam dunia mu itu.
insyaallah tuhan akan berada disisimu selalu.

Anonymous on January 16, 2009 at 3:32 PM

Salam....
Wahai manusia yg berada di dalam keresahan...
tetapkan hatimu pada PENCIPTAMU...
ceritakan segala resahmu padaNYA...
Nyatakan perlunya dari pertolonganNYA untukmu...
Segalanya bermula dengan 'DUIT'
D- Doa kepadaNYA..
U- Usaha kepadaNYA..
I- Istikomah amalanmu kepadaNYA..
T- Tawakal lah kepadaNYA...

sesungguhnya ALLAH berada di sisi orang yang benar....

Comment by shueqi_Sue on January 21, 2009 at 2:59 AM

Danny,mark my words..Sahabat is a friend who will share your happiness and bitterness until the sun and the moon meet..i made it myself..think wisely my humble friend.

Post a Comment