Followers

Friday, November 14, 2008 / Posted by Muhammad Danny /

Basically, it took me guts to post this..
But than, its important to know..
Why?? Coz my friend once told me that..
"Kita marah kalau org tu xtau yg dy wat salah..
Kalau dy dh tau dy salah, no point nk marah dy.."



I would love to touch on 'love' n 'lovers'..
Love is about feeling in love with a person..
You might like or admire someone..
Its normal in human being as we are born to love each other..
That is what we call by human.. Human needs love..
As a proverb goes, 'no man is an island'..
So, never punish someone who has this feeling called 'love'


Lovers at the other hand is seen as dating..
It happens when two person has the same feeling..
Basically lovers share a relationship or so called 'couple'..
Lovers to, isn't a problem.. The relationship they share isn't a problem..
Why?? Because that is what human usually does.. Share problems and everything..


Problems occur when we do something against the rule..
Problems occur when we do something against the norm..
Problems occur when we do something against our principle..


You can go on dating a person..
But than, never do things that you know is wrong..

You can go on dating a person..
But than, never regret with what you have decided..

You can go on dating a person..
But than, never forget yourself..

You can go on dating a person..
But than, never forget people who treasure you as a friend..

You can go on dating a person..
But than, never forget the past with your beloved friends..

You can go on dating a person..
But than, never forget that someone felt hurt with your decision..


All the best to my friend..
Never regret with what you have decided..
I will always be by your side..
Lending my shoulders for you to lie on..
Lending my ears to listen to your problems..
Remember.. If you have a problem.. Im always there for you..
Burden?? That is what a friend is for..

I wrote this post with full of guts.. Considering that my friend would understand how I felt.. If you are reading this post, think twice on what have you done.. I was never angry with the decision you made.. But I was angry that you never turn into me when you had something to say.. That hurts, when I dont see the purpose of being a friend..

Salam..

8 comments:

Comment by gambateme~fatin on November 14, 2008 at 3:53 PM

jiwa yg bersih lahir dr hati yg luhur...

salam..hai sahabat... hmm.... marah nampak. dunia memg kejam @ kita manusia yg jadikan dunia tu kejam? think about that..hidup dengan menerima apa yg berlaku satu kesakitan bila apa yg berlaku sangat menyakitkan hati. tp mcm mana kalau apa yg berlaku pernah berlaku pd org tu, hasil dr perbuatan kita? aku bukan marah, jauh sekali berdendam. but somehow, kita teringat. mungking kita rasa pa yg kita buat betul, tp apa kata org yg rasa? when that thing turnback 2 us, kita lupa lak apa yg kita buat. boleh plak kan? adil ker?

perasaan marah dibuang jauh2 kerana marah tu racun dalam hati manusia. perasaan dendam tu, lupakan trus kerana dendam itu virus hati. perasaan pedih melihat org, dibunuh tanpa rasa bersalah kerana pedih itu keji.

kita manusia biasa, tak boleh lari dari semua ini. tapi tanpa cuba, siapalah kita nak mengaku manusia.

Anonymous on November 14, 2008 at 5:14 PM

salam sahabat di atas..
rasanya ap yg cuba disampaikan oleh penulis bukanlah dy cemburu atau cintanya dirampas(dari ap yg saya fahami mengenai penulisan beliau)..

namun ap yang cuba disampaikan adalah, kita mengaku seseorang itu kawan tetapi tidak pernah merujuk kepada kawannya bila berlaku masalah(rujuk perenggan akhir)..

seperti anda, saya berkata dari hati yang bersih.. rasanya agak memedihkan jika seorang kawan tidak tahu apa fungsi seorang kawan itu..

mungkin pembacaan yang lebih teliti sebelum memberikan komen-komen yang kritikal.. sekian balas dari saya..

salam..

Comment by gambateme~fatin on November 14, 2008 at 5:50 PM

hmm...teguran yg baik. saya terima. tapi, xada pulak saya katakan bahawa cinta dirampas atau cemburu. itu hak peribadi tuan punay blog. hanya navigate ke sini, baca dan hantar pendapat saya sebagai pembaca bebas. terima kasih. salam

Anonymous on November 14, 2008 at 10:48 PM

salam sahabat di atas..
hari ini saya mengklasifikasikan perengan pertama saudari sebagai 'mungkin dirampas'.. jika saya clap(memang clap pon), saya mohon maaf..

namun, teruskanlah usaha anda d alam maya ini.. sekian..

salam..

Anonymous on November 15, 2008 at 4:21 PM

hai.korg ni bercakap pasal ape....dendam la...fungsi kawan la...aku rase ni mesti ade problem bile ade kawan.tapi kawan buat tak endah..pada aku la kan...aku dah ramai yang buat tak endah kat aku...tapi biar jelah...mungkin c blogger ni dah lupa kawan kot..hmmmm tak pun masing2 hipokrit.tak pun...c blogger dah buat banyak benda y kawan2 dia jd benggang dengan dia..jadi...sendiri mau pk laaaa dan banyakkan mencermin diri.dan jangan kata org lain salah sedangkan diri ini tidak menghargai.tak ada kawan yang nak sentiasa rapat bila tiada nilai menghargai selain hanya kepentingan yang dicari...okey..salam...

Comment by Dignity Lonely on November 15, 2008 at 4:40 PM

hmm.. salam..
agak terasa dengan kata di atas ny.. namun selaku tuan punya blog, saya terima seadanya.. mugkin clap pada saya dan tidak membetulkan diri.. tidak salah mengaku jika sudh melakukan..

tetapi, kadang2, dari kaca mata kita, kita etul, pada org lain kita salah.. itu normal.. pada kapasiti ap kita ercakap.. itu yang membezakannya..

ap yang menjadi masalah adalah apabila, mereka yag tidak tahu akan seseorang itu, memberikan komentar2yang tidak berasas..

sebelum menilai, pastikan anda tahu.. sush kalu hati sudh terguris..

salam..

Comment by farhanasumiran on November 15, 2008 at 9:57 PM

ape pun...satu je nk pesan...dont put too high expectation on others....sbb tu ramai manusia kecewa....

Comment by gambateme~fatin on November 16, 2008 at 10:32 AM

hmm...panas..sangat panas... pengalaman mendewasakan manusia, dan itu yg aku belejar. pada yg memberi pengalaman, terima kasih yg tak terhingga. sangat mengajar menjadi lebih tabah dan kuat. pada yg masih belajar, teruskan, kerna satu hari nanti akan nampak apa hasilnya dalam pembentukan diri. terpulang pd kita utk memilih. dua jln terbuka, satu lebih baik, satu di takuk lama. satu memohon perubahan diri satu hanya minta kita kekal. jika masih yakin, teruskan kekal disitu. yg pasti kesabaran perlu yg luar biasa. tapi jika sudah penat dan tak ada hasil, berganjak lah.. kita takkan rugi memilih kerna kita yg tahu apa yg baik utk diri kita

pengalaman yg mengajar.

Post a Comment